Plågad

Läkaren jag fick träffa var väl ganska trevlig. Men jag tycker inte om att behöva berätta allt flera gånger.. Han undersökte foten och klämde lite på den (AJ!). Sedan tittade han på gamla röntkenbilder som togs när jag hade stukat foten för nästan 1 ½ år sen. Han berättade att det var en liten benflisa som hade lossnat och att jag skulle få en remiss hemskickad till en ortoped som är expert på fotskador. Han sa att det stog att om jag fortfarande hade ont efter ½ år så skulle jag få komma till ortopeden igen, men det har INGEN sagt till MIG! Isåfall hade jag kunnat gått tillbaka dit efter ½ år och berättat att jag fortfarande hade ont, jag hade ju ont VÄLDIGT länge. Jag är förbannad på alla just nu, varför kunde inte ortopeden (som jag var hos för ett år sen) ha sagt att jag skulle komma tillbaka efter några månader om det inte blev bra? Neeej, men skicka mig till en sjukgymnast går bra, men att ta bort min smärta det skiter man i! Alltså, när jag hade stukat foten för 1 ½ år sen, sa läkarna att jag skulle ringa till ortopeden om det inte blev bra efter 1 månad, jag ringde såklart eftersom jag knappt kunde gå p.g.a. smärtor. Den ortopeden sa till mig att jag skulle SLUTA TRÄNA GYMNASTIK :'( och börja med någon annan idrott! Jo visst att man börjar med en annan idrott när man är 18 år och har hållt på med gymnastik hela livet. Enligt honom var det ingen fara med foten, jag skulle ta det lugnt och så. Därför har jag alltid trott att det inte var något fel på foten och att det skulle bli bra när jag hade gått hos sjukgymnasten i ½ år. Visst nu har jag varit smärtfri några månader, men nu har jag haft ont i mer än en vecka :( JÄKLA FOT JÄVEL! Hoppas det inte tar hundra år innan jag får den där jäkla remissen. Det är lång kö fick jag reda på av läkaren jag träffade idag. Jag fick även ett recept på Voltaren Gel som jag så snällt hämtade ut (hur nu det ska hjälpa min stackars fot att bli bra).. Jag fick även reda på att man kan operera!? VARFÖR INTE GÖRA DET PÅ EN GÅNG DÅ?? Jäkla nötter. Just nu känner jag mig bara så himla besviken för att jag inte fick reda på att det var en benflisa som lossnat.. Visst nu vet jag det, men nu känns det bara så surt att ha trott att allt är bra.. Inget fel.. Men men.. När jag kommer till ortopeden sen så kommer han säkert att säga att jag inte behöver opereras och att det går över! Jag tänker ta med mig mamma dit så hon kan förklara för honom hur ont jag haft! Åhh..

Nu ska jag vila, måste städa lite till sen eftersom vi får besök av Robins bror och hans familj idag :)

/l


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0