Sälen

Hejhopp!
Nu har jag varit på semester i Sälen i en vecka :) Jag var där med mamma, pappa, älsklingen och Brembo. Vi kom hem igår. Vädret var väl inte det bästa, jag trodde att det var sommar däruppe också, men det kändes mer som höst. Jag frös i långbyxor och tjocktröja, det säger väl allt.. Igår när vi kom hem åkte jag och älsklingen till äffären och jag hade kortbyxor och t-shirt på mig och inte frös jag trots det här skitvädret.

Mina älsklingar, Ruben och Mysan, var hos svärmor när vi var borta. Så nu har dem haft en bantningskur eftersom de inte äter lika mycket när dem är borta. Så nu har jag inte tjockiskatter längre :P Hihi. Men missarna äter nog upp sig snart igen.

Jag tycker nog faktiskt att det är roligare att åka till Sälen på vintern när det är snö. Ni kanske undrar vad man gör i Sälen på sommaren, mer än att frysa.. Vi vandrade på fjället och plockade hjortron. Fast det var dåligt med bär, men vi hittade lite iaf :) Det gäller att våga gå där det är blött, där ingen annan har gått :P Vi var även i Sälentältet och köpte varsin Sälentröja. Min gamla har krympt och är förliten. Vi hann även med att åka runt vid fjällen -  Lindvallen, Högfjällshotellet, Hundfjället, Tandådalen och Stöten. Vi var nästan över Norska gränsen, men vi åkte inte in i Norge eftersom vi hade Brembo med oss. Men vi stannade på ett ställe där jag tror att gränsen gick förut :P

Jag tog en massa bilder när vi var borta.. Tänkte lägga in några här när jag har lagt in dem på datorn :) Jaja, nog om min semester. Idag har jag tvättat en massa kläder och håller fortfarande på. Har även varit och hanslat kräftor idag. Just nu sitter jag i soffan och tittar på fotboll, måste byta kanal för jag tycket inte om att titta på fotboll.. Ikväll ska jag ta det lugnt och mysa med mina älsklingar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0