Diabetes

Jag har diabetes på hjärnan.. Jag och mina gruppmedlemmar fick folksjukdomen diabetes, som vi ska arbeta med den närmaste tiden. Frågorna som vi ska besvara är inte alls lätta, så jag vet inte hur jag ska överleva denna tid. Förhoppningsvis finns det någon smart hjärna bland oss som kan tyda vad som menas med frågorna. Jag har i alla fall försökt att hitta "info" om diabetes på internet, alltså inte vanlig fakta om sjukdomen, utan om fördelning mellan könen, hur det ser ut mellan de olika länen, m.m. Det är faktiskt intressant att läsa om sjukdomen, men när det enda jag tänker på är diabetes, då har det gått för långt!

I morgon kommer jag att få ännu mer diabetes på hjärnan.. Vi i gruppen ska samlas och diskutera frågorna och försöka svara på dem. Jag är en vänlig prick så jag har föreslagit att jag ska ta med min dator *Kors i taket*, jag brukar aldrig erbjuda mig att ta med någonting. Men i morgon är det jag som släpar på min otroligt "tunga" laptop (fast jag har bara 10 min promenad till skolan). Den är egentligen inte tung, det är bara jag som är klen!

Nu ska jag fortsätta läsa lite om diabetes.. Klockan åtta är det "Bonde söker fru", det får jag inte missa! Klockan nio är det "Pregnant man", så jäkla sjukt så jag måste se det! Jag tror fortfarande inte att en man kan vara gravid, det är sjuktsjuktsjukt! Jag kanske ändrar mig efter dokumentären, men troligtvis blir jag bara ännu mer äcklad än jag redan är!

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0