Influensa

Känner mig så konstig :/

Jag vet vem jag ska skylla på, min syster som blev smittad av sin klasskompis. Klasskompisen ligger tydligen hemma med influensan, inte alls kul :/ Men jag skyller inte på min söta syster, det är sånt som händer att man smittar andra! Jag hoppas verkligen inte att Robin blir smittad av mig, men chansen är stor :(

Tecknen på influensa kan variera. Vissa blir svårt sjuka, medan andra får lindrigare förkylningsbesvär. Vanliga kännetecken på sjukdomen är hosta, huvudvärk, hög feber samt muskel- och ledvärk. Du kan också få snuva, halsont, smärtor i bröstet, frossa och orolig mage.

Sjukdomen varar normalt tre till fem dagar, men du kan känna dig trött i ytterligare två till tre veckor.

Influensa kan utvecklas till lunginflammation, bihåleinflammation och andra infektionssjukdomar.

De understrukna symtomen stämmer in på mig :(

Funderar på hur jag ska göra i morgon, Fia & jag skulle behöva sitta i skolan och plugga men jag vill inte smitta henne. Men men.. Jag hoppas på det bästa, nämligen att jag mår bättre i morgon! Annars får vi skjuta upp det..

Nu ska jag lägga mig i sängen igen.

/l

image484


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0