18 års gräns?

Haha. Jag skulle haft lektion i tre timmar idag, men den blev bara en timme :)
På väg hem passade jag på att handla, köpte även en tialott. Jag blev väldigt förvånad när hon i kassan frågade efter legg!? Jag hörde inte det först eftersom min mobil ringde precis när jag skulle betala. Men så frågade hon igen och sa att "annars får jag inte sälja lotten till dig".. Så jag tog fram mitt körkort och då sa hon inget mer.
Jag visste inte att det fanns en åldersgräns på tialotter!? Är det någon ny lag eller? Det är aldrig någon som frågat mig efter legg. Jag har ju köpt tialotter sen jag var 7-8 år. Hmm. Så nu får inte ens min syster köpa lotter (hon som också köpt sen vi var små). Eller så är det bara Ica som fått en sådan lustig idé för sig.. Jag förstår att det är 18 års gräns på annat, t ex lotto och sånt. Men tia och trisslotter?
Ikväll ska jag antagligen träna, får se om syster-yster förljer med :) Vill inte gå och träna själv. Men i värsta fall får jag det, men jag hoppas att hon kan :)
Jag har bestämmt att detta år ska bli ett "tränings år". Jag ska träna så ofta jag kan, bara det finns nåt som jag tycker om att träna. Men jag har kollat på Gympozz schemat, det finns sånt jag vill träna varje dag förutom på fredagar. Men det kan ju vara en vilodag ;) Jag vågar fortfarande inte träna Body step, fast det är väldigt roligt! Jag litar inte på min fot till 100%. Men den ska var helt bra nu iaf, men jag är inte så jättevan att hoppa och studsa en massa sen jag gjorde illa mig för lite mer än ett år sedan. Men snart är jag mitt "gammla jag", den Linda som ÄLSKADE att träna och orkade med mycket :)

Nu ska jag äta en banan och plugga :P

/l


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0