Ortopeden

För att sammanfatta det kort.. Jag kom dit 10 minuter innan jag skulle vara där, jag ställde mig i kö för att betala. Efter betalningen satte vi oss i väntrummet, på en tavla stod det att dr. Hedlund var ca. 15 minuter sen. Jag väntade i evigheter, tillslut hade det gått 45 minuter över tiden och då kom en undersköterska och hämtade mig. Jag satt utanför undersökningsrummet i en kvart, men sen kom jag äntligen in. Han var jättetrevlig och verkade så förstående. Han lyssnade verkligen på vad jag hade att säga :) Han berättade att den lilla benflisan som vc skiftinge hade upptäckt inte var någon benflisa, utan en liten liten bit som att på sniskan, alltså inte alls något att oroas över. Han trodde att det var ledbandet!! Han berättade att jag kommer att få göra en magnet röntgen av foten, så de kommer att spruta in någon vätska i blodet och därför var jag tvungen att lämna ett blodprov så de kunde se om mina njurar fungerade bra (annars får de väl inte spruta in den där vätskan). Jag lämnade blodprovet (andra gången i mitt liv jag blir stucken med en sån liten nål, som jag vet) haha är van vid "större" nålar när jag ger blod. Så nu hoppas jag att mina njurar fungerar bra och att det inte dröjer allt förlänge tills jag får en tid till magnet röntken. Ortopeden berättade att man kunde operera ledbandet så det blev kortare (normal längd) och att 75 % av dem som genomgår en sådan operation blir helt nöjda! Jag hoppas verkligen på att de kan se allt bättre på magnet röntgen och att det går att fixa min fot så den blir snäll mot mig :) Och jag hade tur, jag fick mina pengar tillbaka! Jag fick ju vänta mer än 30 minuter, då kan man få pengarna tillbaka! :)

Det var lite om mitt besök hos ortopeden. När vi var påväg hem så kom jag på att jag skulle träffa Anka vid tågstationen kl.3 så mammis släppte av mig där. Vi gick på stan och fikade. Jag hade det trevligt tillsammans med min lilla fruga. Jag kom hem för ungefär en timme sen och nu sitter jag här och är trött, funderar på att träna lite? Men jag vet inte.. Några sit-ups kan jag väl göra ;P Hihi.

Kommentarer
Postat av: Annicka

Saknar dig <3

2008-07-11 @ 20:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0