Du är vad du äter..

Hmm, jag tänker alltid "måste träna mer.. måste banta, sluta äta godis och skräpmat" när jag tittar på Du är vad du äter. Jag vill men kan inte träna mer pga foten, jag vill sluta äta onyttigt men jag är alltid sugen. Mitt nyårslöfte är alltid att sluta äta godis och annat onyttigt, men jag lyckas aldrig med det. Jag kanske klarar mig utan godis i någon vecka, sen är det kört! Jag blir galen på mig själv! I år ska jag göra som för några år sen.. Jag ska göra ett godis/chips/skräpmats-uppehåll på två månader, från den 24 oktober - 24 december. Sist jag gjorde ett godis-uppehåll så kunde jag nästan inte äta godis efter det, jag tröttnade direkt efter första biten. Och varför jag bara har det här uppehållet till julafton kanske inte är så konstigt.. På julen ska man äta lite julgodis, det kan man ju inte vara utan :P

Nog om mig och mitt sockerberoende. Hoppas alla får en trevlig kväll! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0