Vadå höst?

Jag tycker att hösten är en ganska mysig årstid. Det är mysiga att sitta framför tv:n med en filt runt sig och ha tända ljus på bordet. En nackdel är att jag är mörkrädd, det blir mörkt så tidigt ute och det tycker jag inte om när jag är ensam hemma. Som tur är slipper jag att vara ensam så mycket. Jag tycker inte om att det är "kallt" ute, men samtidigt är det skönt att få ta på halsduk och vantar. Men det är ändå lite förtidigt att ta på vinterjackan och vår/höstjackan är ganska tunn. Och det här regnet ska vi inte tala om.. Jag tycker absolut inte om det! En annan härlig sak med hösten är alla vackra färger, alla löv som ändrar färg och sedan faller ner på marken..

"Man ska svettas in sommaren och frysa in vintern"

Jag håller alltid på att svettas ihjäl på våren innan det blivit tillräckligt varmt för att ta av sig jackan och fryser in vintern innan jag tar på mig vinterjackan. Jag, mamma, mormor och morfar pratade om det igår. Redan på mormor och morfars "tid" var det så folk sa.

Det mysigaste nu när det är mörkt och höst är iallafall att mysa med älsklingen framför tv:n med tända ljus på bordet <3 Tv:n kanske inte är det mest romantiska, men det är framför den jag sitter mest oavsett om det är på eller ej. Just nu är den faktiskt inte på, istället är det radion som får spela.

Jag tror att jag tycker om alla årstider lika mycket, kalla mig knäpp men det är sant. Jag känner dem som absolut inte vill ha vinter och snö, men jag är en sån som älskar snö. Jag längtar faktiskt tills det börjar snöa :P Hihi.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0