2009-2010

Snart är det ett nytt år, är det verkligen något speciellt med det? Nästa år händer det en massa skoj; förhoppningsvis hittar jag och älsklingen en lägenhet eller ett radhus att köpa, jag fyller 22 år, jag tar min sjuksköterskeexamen till sommaren och hoppas på att få ett jobb också :) Det kommer säker hända en massa fler saker, som inte är planerade nu. Jag hoppas och tror att 2010 kommer bli ett bra år!

Några tankar..

Jag började precis tänka på alla släktingar och på gamla minnen.. Det är exakt tre år sedan jag träffade min farfar sista gången, tre hela långa år. Det var jag, syster och mammi som besökte farmor och farfar på nyårsafton, pappa var inte med. Farfar var sjuk i kol, på den tiden visste jag bara att man fick det efter många års rökning, inte vad som hände i kroppen. Jag kommer ihåg att min syster sa "hoppas du blir bra snart.." och farfar svarade "jag kommer aldrig bli bra..". Jag vet att min syster inte menade att han skulle bli frisk från sjukdomen, bara att han skulle få det lite lättare att andas. Men farfar trodde säkert att hon menade sjukdomen. Två dagar senare dog han :'( Jag kommer ihåg när pappa berättade om det, jag hade ingen aning om att farfar var på sjukhuset och var så dålig som han var. Det är klart att jag blev ledsen, men det var ändå skönt att han fick somna in, jag vet att han har det mycket bättre nu ♥

(Jag skriver farfar, trots att han var min plastfarfar. Han fanns med i mitt liv enda sen jag var en bebis. Jag och min syster kallade honom alltid för farfar)

Idag är en bra glad dag, men jag måste få skriva av mig när jag känner att jag inte kan hålla mina känslor för mig själv. Men nu ska jag inte skriva om något mer sorgligt, utan jag ska ha kul och fira in det nya året med min älskling och våra kissar. Hoppas alla ni där ute får en riktigt trevlig nyårskväll och natt! :)




Gott Nytt År!


Kommentarer
Postat av: elin

Gott Nytt 2010 sötblötnöt! <3

2010-01-01 @ 14:55:55
URL: http://elinsbloggvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0