Måndag

Idag har jag, mamma & mormor varit på landet och vattnat. Vi åkte så klart förbi mormor & morfars f.d. sommarstuga. Det såg så himla trist ut eftersom de som bor där nu renoverar och bygger ut huset. Jag saknar landet så himla mycket och jag vet att jag inte är ensam om det. Men det är i alla fall tur att dem inte river hela huset, det räcker väl med altanen som är borta? Efter att ha kollat in hur sommarstugan såg ut åkte vi till kollo. Vi vattnade blommor och fixade. På vägen hem till stan stannade vi på Slagstaglass, min första Slagstaglass för i år! :) När mamma & jag hade skjutsat hem mormor åkte vi hem och målade. Vi målade spaljén. Som väntat tog målarfärgen slut så vi fick åka igenom hela stan för att hitta rätt färg. Efter några timmars målande var vi klara. Efter lite mat i magen och fixande med blommor fick jag skjuts hem av mamma. Jag fick kompostgaller av henne och när jag kom hem satte jag ihop dem så nu kan vi ha öppen balkongdörr utan att katterna kan gå ut :) Så ikväll ska vi sova med öppen dörr, det ska bli skönt som tusan!

Om en liten, liten stund kommer mitt ♥ hem. Jag ska lägga mig i sängen för nu är jag jättetrött. I morgon väntar ett jobbigt beslut, jag ska nämligen till frissan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0