Usch!

Precis hemkommen från V-ås. Föreläsningen idag var intensiv, det blev stressigt att skriva. Efter föreläsningen skulle jag ha gått på stan med en klasskompis, men hon försov sig i morse så jag skippade det. Istället åt jag mat i skolan med trevligt sällskap :) Inte behövde jag ta tåget hem heller, alla är så snälla mot mig. Jag hade sett fram emot att gå på stan i V-ås och tycker att det var jättetråkigt att det inte blev så. Men som sagt var.. Jag åker gratis mellan V-ås och E-tuna så jag kan åka dit vilken dag som helst.

Nu när jag kom hem höll jag på att bli galen, det luktade parkeringshus i hissen (en massa avgaser) och på våran våning stank det rök (grannarna röker inomhus). Det konstiga är ju att vi inte har något garage i vårat hus, alltså kommer inte lukten i hissen från någon bil. Det kanske är någon som rökt där också? Jag förstår mig verkligen inte på människor som röker inomhus - vafan alla här i huset har ju balkong! Är det kallt så kan man väl ta på sig kläder innan man går ut på den. Svårare än så kan det väl inte vara? Tur att det inte är någon som rökt i min och R's lägenhet, jag skulle aldrig tillåta det och inte heller ha velat flytta hit om det hade bott rökare här innan. Till råga på allt så kommer röklukten in i lägenheten, ett ex antal gånger har jag sprutat luftrenare vid ytterdörren för att få bort lukten. Jag lovar att det kommer in röklukt från brevinkastet och ventilationen i köket. På kvällarna när jag ligger i soffan så kommer lukten i intervaller, det är som om någon satt bredvid mig och blåste ut röken på mig. Vi har inga fönster/dörrar öppna men endå luktar det.

Oj, vad inte meningen att skriva så mycket om lukten utanförr ytterdörren :P Men nu blev det så. Jag skulle kunna skriva en lååång lista över saker som grannarna gör som inte är tillåtna enligt hyresvärden. Jag kanske ska skicka in en lista till henne så hon förstår att det inte hjälper att skicka ut lappar där det står att man inte får spela hög musik, smälla i dörrar.. etc. Nu ska jag lägga mig i soffan och gosa med mina två älsklingar (den tredje är på jobbet). Plugga gör jag i morgon för nu är jag på så dåligt humör.

Kommentarer
Postat av: nathalieh

fin blogg.



rösta på dem fem finalisterna i veckans blogg,

snällllasnällasnällla, skullle betyda jätte mkt.

rösta här; http://sofianathalieh.blogg.se/2009/october/draft-okt-12-2009.html



tack på förhand!

2009-10-15 @ 16:13:28
URL: http://sofianathalieh.blogg.se/
Postat av: sis

happ, få blev det ingen shopping! bara för att jag föklara vart de låg, haha! :) låna en bil? jo, det skulle kanske funka.. annars lätt som en plätt att ta tåget ;) <3

2009-10-15 @ 16:31:38
URL: http://elinsbloggvarld.blogg.se/
Postat av: Robin

Inte särskilt mysigt med röklukt måste jag hålla med om.

2009-10-15 @ 23:09:23
URL: http://hannarobin.blogg.se/
Postat av: Weronica - Med Livet Som Insats

Halloween snart, ska du klä ut dig? Till vad? =)

2009-10-16 @ 00:55:23
URL: http://weris.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jo jag vet att det blir två doser med vaccinet men det är inte ens säkert att dem kommer ge ut en andra dos ens en gång :S Det är nog bara om det blir allvarligare eller något :S

2009-10-16 @ 01:04:06
URL: http://jagkallasjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0