090901

Hejhopp! Nu har skolan börjat igen, det var andra skoldagen idag. Igår mjukstartade vi med en halvdag, men idag var vi igång igen som vanligt med en heldag. Det känns som att det kommer bli många heldagar under den här kursen, det är både på gott och ont. Den kursen jag läser nu heter "Medicinsk grundkurs 3", än så länge tycker jag att det vi lär oss är intressant, men det kommer säkert någon svacka under de närmaste fem veckorna.

Förutom att skolan är igång igen har jag fått mitt träningsintresse tillbaka, jag har knappt tränat någonting alls under sommaren. Det kan ju bero på att jag jobbat hela sommaren, men nu är suget tillbaka. Det är bara lite synd eftersom jag inte kommer att kunna träna mer än i en vecka nu, för den 9/9 ska jag opereras. Som jag har väntat på den där operationen, nästan ett år sen jag fick veta att jag kunde opereras för att bli bra. Jag skulle ha opererats i somras, men smart som jag var valde jag att jobba istället. Lite erfarenhet inom mitt framtida yrke är bra att ha :) Dessutom känndes det bra att tjäna lite pengar!

Så om en vecka kommer jag säkert att vara världens nervösaste! Men jag litar på sjukvården så det kommer säkert att gå finfint. Det jag är mest nervös inför just nu är när dom ska sätta nål (PVK). Jag har ju satt nålar själv, men ändå är jag fjantig. Jag har alltid varit sprut/stick rädd men sen jag blev blodgivare har det blivit bättre, skolan och praktiken har också gjort att det inte alls känns lika skrämmande. Men som sagt var, jag kommer nog att vara nervös inför narkosen också. Det är tur att jag känner dom som jobbar på uppvaket i alla fall :)

Om en liten stund ska jag och sis ut och jogga. Jag hoppas att jag orkar, för jag vill verkligen jogga. Min kondition är inte alls bra så jag kommer att få kämpa hårt för att orka hela spåret (2,5km tror jag det var). Om vi nu joggar i skogen ;) Nu ska jag göra mig i ordning och hoppas på att sis ringer och säger att hon är redo ♥



Bjuder på en bild, tagen för 1½ vecka sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0