Tvättstugan och grannar..

Både tvättstugan och grannarna är på både gott och ont.. Nu måste jag få gnälla/dela med mig av fördelar och nackdelar med att bo i bostadsrätt.

En gemensam tvättstuga. Grannar som inte städar efter sig och lämnar det åt nästa person, trots lappen på dörren om HUR det ska städas efter varje tvättpass. Okej, spola av golvet varje gång kanske är lite mycket. Men hur svårt ska det egentligen vara att torka bort sitt ludd ur tvättmaskinerna? Och att torka PÅ maskinerna när man spillt sköljmedel. Och de utdragbara facket på maskinerna ska vi inte tala om.. Och är det bara JAG som ska tala om när tvättmaskin/tumlare är trasiga? Det var nackdelarna. Fördelar: Behöver ej ha egen tvättmaskin. Skönt att kunna tvätta två maskiner samtidigt. Trevligt att komma ner i tvättstugan när allt fungerar och är rent och snyggt.

Grannar. De flesta grannar hälsar och är trevliga. Andra inte. Grannarnas ungar vägg i vägg skriker och härjar när vi kommer hem från jobbet. Jobbigt och tungt för huvudet. De hoppar i golvet och skriker högt så det gör ont i öronen. Det sköna är att om några år är de tonåringar och förhoppningsvis slutar de hoppa jämfota i golvet då. Vi får helt enkelt stå ut. R jobbar med pappan till barnen, han har lovat att säga till dem när de härjar förmycket. Grannarna ovanpå skriker på varandra, inte så kul att höra när vi ska gå och lägga oss. Det var nackdelarna. Fördelar: Trevliga grannar. Grannar som hjälper till att lösa problem, som t.ex. idag. (Jag fick loss stoppet i avloppet i köket tack vare en snäll granne). Trevliga bastufredagar med tanterna.

Det sköna med en bostadsrätt är att det är vårat eget. Vi får göra allt "själva", bestämma hur vi vill ha det hemma med färger, golv, m.m. Det blir bara lite (eller mycket) dyrare att få allt modernt. Att renovera är inte billigt, men i slutändan får vi tillbaka det. Vi får det som vi vill ha det :)

Nu känns det skönt att ha skrivit av mig. Kanske någon orkade läsa allt? Nu ska jag i alla fall gå ner i torkrummet och kolla till tvätten som håller på att torka. Och jag tänker städa efter mig ;)



Bild: google.se

Kommentarer
Postat av: penny

Håller med dig helt, nu bor vi i hyreshus och det är alltid krångel med grannar i tvättstugan och bara grannar på någotvis ha ha



Att bo i hyreshus krävs tålamod ;)

2011-01-25 @ 21:59:01
URL: http://mammameijer.blogspot.com/
Postat av: ange

Fiin blogg :D

2011-01-26 @ 17:21:44
URL: http://lillajagange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0